فیلم | حضرت فاطمه(س) یک الگو در زندگی مشترک است
کد خبر: 4191726
تاریخ انتشار : ۱۴ دی ۱۴۰۲ - ۰۷:۰۱
گفت‌وگو با سپیده عابدی / ۲

فیلم | حضرت فاطمه(س) یک الگو در زندگی مشترک است

سپیده عابدی، عضو هیئت علمی دانشگاه شهید بهشتی درباره تعبیر زیبای حضرت علی(ع) برای حضرت فاطمه(س) می‌گوید: امام علی(ع) حضرت فاطمه(س) را به عنوان دوست خود، دوست خدا، بهترین دختران و گل خوشبوی پیامبر(ص) معرفی می‌کنند و این نقل قول به صورت زیبایی نقش‌های همسری ایشان را توصیف می‌کنند. همین امر می‌تواند الگوی بسیار زیبایی برای زندگی‌های نسل جوان و قدیم باشد.

سپیده عابدی، عضو هیئت علمی دانشگاه شهید بهشتی در گفت‌وگو با ایکنا که در ایام ولادت حضرت فاطمه زهرا(س) و هفته گرامیداشت مقام بانوان انجام شد، ویژگی‌های حضرت فاطمه(س) را برشمرد و گفت: حضرت فاطمه(س) اسماء متبرکه بسیاری از جمله طاهره، صدیقه، مرضیه، راضیه، کوثر و مبارکه دارند که هر یک ویژگی شخصی ایشان را منتقل می‌کند. اشاره می‌کنم به نقل قولی از امام علی(ع) که حضرت فاطمه(س) را به عنوان دوست خود، دوست خدا، بهترین دختران و گل خوشبوی پیامبر(ص) معرفی می‌کنند و این نقل قول به صورت زیبایی نقش‌های همسری ایشان را توصیف می‌کنند. همین امر می‌تواند الگوی بسیار زیبایی برای زندگی‌های نسل جوان و قدیم باشد. اینکه این دو بزرگوار به عنوان دو دوست، همراه، هم‌قدم در کنار نقش همسری بودند، بهترین الگو برای استحکام بخشیدن به زندگی‌های نسل امروز است.

حضرت فاطمه(س) مصداق بسیاری از  آیات شریفه هستند که در قرآن کریم به آن اشاره شده است. در آیه 279 سوره بقره آمده است که نه ستم کنید و نه مورد ستم واقع شوید. این یکی از بارزترین مصادیق شخصیت حضرت زهرا(س) است که به عنوان یک الگو و اسوه می‌تواند برای بانوان جامعه باشد. یک بانو در جامعه ما همیشه به حقش آگاه باشد و حقوقش را در چهارچوبی که هست مطالبه کند و اجازه ندهد در حقش اجحاف صورت گیرد. 

انتهای پیام
captcha